Τετάρτη 31 Ιουλίου 2013

Μούρεσι

ΕΠΙΓΕΙΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ
Ξενώνας Άρωμα Πηλίου

Ξεκινάμε από τον όμορφο Βόλο και παίρνουμε το δρόμο που ανηφορίζει για την Πορταριά, τη Μακρυνίτσα και τα Χάνια. Από τα Χάνια έχουμε δύο επιλογές. Πρώτη επιλογή: μόλις περάσουμε τα Χάνια, αρχίζουμε να κατηφορίζουμε ανάμεσα από οξιές, έχοντας συχνά θέα προς το Αιγαίο και τη Χαλκιδική. Ακριβώς 14 χλμ. μετά τα Χάνια φτάνουμε στη θέση "Καράβωμα", όπου βρίσκεται σημαντική διασταύρωση: αριστερά πάει για τη Ζαγορά, το Πουρί και το Χορευτό, ενώ δεξιά πάει για τη Μακρυρράχη, το Ανήλιο, τον Κισσό, το Μούρεσι και την Τσαγκαράδα. Στρίβουμε λοιπόν δεξιά, περνάμε τη Μακρυρράχη, περνάμε το Ανήλιο, περνάμε τον Άγ. Δημήτριο (απ' όπου μπορούμε να κατηφορίσουμε μέχρι τον Άγ. Ιωάννη), περνάμε και τη διακλάδωση για Κισσό και φτάνουμε στο Μούρεσι, σε απόσταση 55 χλμ. από το Βόλο. Δεύτερη επιλογή: αμέσως μετά τα Χάνια, στρίβουμε δεξιά για το χιονοδρομικό και ύστερα από 700 μ. στρίβουμε αριστερά και κατηφορίζουμε από τον καινούργιο δρόμο για Κισσό. Από κει μας μένουν ακόμη 8 χλμ. ως το Μούρεσι, συνολικά 44 χλμ. από το Βόλο.

Το Μούρεσι είναι βουτηγμένο στο πράσινο

Μόλις μπούμε στο χωριό θα παρατηρήσουμε την πινακίδα που γράφει "Νταμούχαρη" και μας δείχνει τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο, ο οποίος φεύγει αριστερά και κατηφορίζει προς τη θάλασσα. Λίγο πιο κάτω διακλαδίζεται: αν πάμε αριστερά θα βγούμε στην παραλία Παπά Νερό (την οποία μπορούμε να προσεγγίσουμε και μέσα από τον Άγ. Ιωάννη), ενώ αν πάμε δεξιά θα βγούμε στη Νταμούχαρη, ένα μικρό θέρετρο που έγινε γνωστό σε όλον τον κόσμο επειδή εδώ γυρίστηκαν σκηνές από την ταινία Mamma Mia. Πάνω πάλι, στον κεντρικό δρόμο, αν διασχίσουμε το Μούρεσι θα φτάσουμε σε ακόμη 4 χλμ. στην Τσαγκαράδα.

Μούρεσι: κλασική πηλιορείτικη πλατεία

Το Μούρεσι είναι χτισμένο αμφιθεατρικά, στις ανατολικές πλαγιές του Πηλίου, σε υψόμετρο από 300 μ. έως και 450 μ. Παλαιότερα υπαγόταν στο Δήμο Μουρεσίου, τώρα όμως με το σχέδιο Καλλικράτης ανήκει στοΔήμο Ζαγοράς - Μουρεσίου. Συγκρατεί μόνιμο πληθυσμό περίπου 450 κατοίκων. Το χωριό είναι πνιγμένο στο πράσινο. Χάρη στο πυκνό δάσος που συνθέτουν τα πλατάνια, οι κισσοί, οι καστανιές, οι φλαμουριές, τα αρκουδοπούρναρα (γκι), οι μηλιές, οι κερασιές και τα χιλιάδες λουλούδια το τοπίο σε πολλά σημεία θυμίζει ζούγκλα αδιαπέραστη, ενώ τριγύρω κυλούν από παντού άφθονα γάργαρα νερά. Όπου όμως και να σταθείς θα απολαύσεις απίστευτη θέα στο Αιγαίο. Όταν μάλιστα η ατμόσφαιρα είναι καθαρή, το μάτι φτάνει ως τη Χαλκιδική.

Το Μούρεσι προσφέρει ατέλειωτη θέα στο Αιγαίο

Το Μούρεσι έχει χαρακτηρισθεί παραδοσιακός οικισμός. Θα βρούμε πολλά καλοδιατηρημένα αρχοντικά και αρκετούς παραδοσιακούς ξενώνες. Λειτουργούν βέβαια και ταβερνάκια με πηλιορείτικες σπεσιαλιτέ, τα περισσότερα με ωραία θέα, ενώ αντίθετα απουσιάζουν τα μεγάλα νυχτερινά κέντρα, κλαμπ κλπ. Το Πήλιο δεν προσφέρεται για νυχτερινή διασκέδαση, εδώ οι περισσότεροι έρχονται για να χορτάσουν τη φύση. Θα περάσουμε σίγουρα και από την δροσερή πλατεία, όπου μπορούμε να επισκεφθούμε την εκκλησία της Αγίας Τριάδας, του 1776. Όσον αφορά τα υγρά καύσιμα, δεν πρόκειται να αντιμετωπίσουμε πρόβλημα, καθώς πάνω στον κεντρικό δρόμο λειτουργεί βενζινάδικο BP.

ΦΑΓΗΤΟ

Χοιρινό κρασάτο με μανιτάρια στην ταβέρνα Το Μπαλκόνι

Ταβέρνα Το Μπαλκόνι. Πάνω στον κεντρικό δρόμο. Μεγάλο ατού το πίσω μπαλκόνι με την ατέλειωτη θέα στο Αιγαίο. Δοκιμάσαμε χοιρινό κρασάτο με μανιτάρια, φασολάδα, μακαρονάδα με κιμά, γαλοτύρι, φρέσκιες τηγανητές πατάτες και ραδίκια του βουνού. Τιμές πολύ λογικές. Νοικιάζουν και δωμάτια. Τηλ. 2426049416.

Ταβέρνα Η Δροσιά. Κι αυτή πάνω στον κεντρικό δρόμο, έχει και μπαλκόνι με θέα. Το μενού περιλαμβάνει σπεντζοφάι, μπιφτέκι στα κάρβουνα, κοτόσουπα, τσιτσίραβλα και μπαρμπουνοφάσουλα. Τηλ. 2426049533.

Ταβέρνα Βαγγέλης. Μπριζόλες, σουβλάκια, λουκάνικο, κεφαλοτύρι σαγανάκι, πιπεριές τηγανητές, σουτζουκάκια σμυρνέικα, πικάντικη σαλάτα, φέτα βαρελίσια, χωριάτικο ψωμί, και διάφορα μεζεδάκια για τσίπουρο. Τηλ. 2426049431 & 2426049609.

Εστιατόριο διαθέτει και το Αρχοντικό Παπουτσή. Σερβίρουν χειροποίητα ντολμαδάκια, κοτόπουλο με μπάμιες, κουνέλι στιφάδο, παστίτσιο, χωριάτικη σαλάτα, κολοκυθάκια με τζατζίκι και σπιτικό κρασάκι. Τηλ. 2426049995.